En saga. ★

Mormor säger alltid till mig att det aldrig blir som man tänkt sig ändå.
Tänk inte så mycket och lev.
Var naturlig och le, naturligt.
 
Man får ge igen snällt.
Långsamt och plågande.
Du kommer vinna i längden på det.
 
Det kan hända mycket på en vecka.
Men nu vill jag leva på riktigt.
Känna pulsen varje sekunden.
Inte förlita sig på andra as.
 
Du blir gammal äldre äldst.
När du väl är äldst
kan du sitta och bläddra igenom ditt liv som i en tidning.
Då vill du inte ångra allt för mycket.
Man kan inte få allt
eller
göra allt
men du vill ändå känna att det är värt
att
kolla egenom varje blad och känna sig stolt.
Veta att man gjort saker
som
gjort att man har tagit risker och chansat.
Det går fel och ibland helt rätt.
 
Jag tänker inte hålla tillbaka mer.
Vill jag något så vill jag.
Då ska jag försöka fixa det.
 
Du kan aldrig veta helt säkert förrens du testat.
 
Vänta och vänta.
Vänta på honom, på henne.
Aldrig, jag tänker jaga.
Jaga efter något.
Hitta något nytt när den andra faller i bitar.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0